IDS

Communicatieprofessionals

  • Wachtkamerschermen
  • Posters en brochures
  • Healthquiz
  • Informatiepakketten
  • Insights

Zorgprofessionals

  • Wachtkamerschermen
  • Artikelen en inspiratie
Over ons
Vragen of meer informatie?
070 364 42 96 info@idsmedia.nl
Binckhorstlaan 36-M 242
2516 BE Den Haag
Contact

Wachtkamerschermen

Ontdek de unieke voordelen van communicatie in de wachtkamer!

Lees meer

Andere media

  • Posters en brochures
  • Healthquiz
  • Informatiepakketten
IDS Media
  • onze dienstverlening
  • Insights
  • Contact
Insights

5 tips voor een effectieve postercampagne

Traditionele communicatiemiddelen zoals brochures of posters in de wachtkamer bereiken een groot aantal patiënten op het moment dat ze open staan voor gezondheidsinformatie. Een poster moet in het oog springen en de aandacht trekken in een fractie van een seconde. Om dit te bereiken kun je je houden aan vijf principes die het aandachtig lezen van de boodschap zullen aanmoedigen.

InsightPoster17 juli 2021
Banner

 1. Een eenvoudige en expliciete trigger

Communiceren over gezondheidsproblemen vereist een duidelijke en eenvoudige trigger. Een herkenbare vraag doet het vaak goed. Voorkom een afkeurende reactie door een trigger die geen angst- of schuldgevoelens opwekt.

2. Een aanstekelijk maar niet provocerend beeld

Als het gaat om gezondheidsproblemen kan het beeld ruimte maken voor humor mits gevoeligheden en naaktheid worden vermeden. Vanuit het design oogpunt, is het belangrijk om rekening te houden met de leesbaarheid op afstand, zowel voor kleurgebruik als voor de typografie.

Banner

In dit voorbeeld wordt de aandacht gepakt met felle kleuren en een opvallende animatie. Het gaat hierbij om een serieus onderwerp, maar door de kleurkeuze en illustratie krijgt het een andere lading en wordt de aandacht op een slimme manier gepakt.

3. Een voor iedereen begrijpelijk bericht dat nieuwsgierigheid opwekt

Net als de eenvoudige trigger om begrepen te worden door zoveel mogelijk mensen is het ook belangrijk dat de interesse gewekt wordt. Dit kan door te focussen op het probleem i.p.v. de oplossing. ‘Last van uw gehoor?’ is effectiever dan ‘Heeft u een gehoorapparaat nodig?’

4.      Een zichtbare en leesbare oproep tot actie

Een applicatie downloaden, een website raadplegen, een gratis nummer bellen of een brochure meenemen… De oproep tot actie moet zichtbaar en aantrekkelijk zijn. Dit kan bereikt worden door deze te plaatsen op een strategische plaats en visueel op te laten vallen door het gebruik van verschillende grafische trucs (kleuren, kader, afbeeldingen…).

5.      Het bericht heeft voorrang op het merk

De wachtkamer is een plaats voor informatie, niet van promotie. Een te promotionele boodschap zou onvermijdelijk worden verworpen. Hoewel de patiënt een consument is, is de wachtkamer de plaats waar informatie en voorlichting gewaardeerd wordt.

Image
Annebert Simons

Business Manager

Bereik patiënten via posters in de wachtkamer.

Ontdek de mogelijkheden of bel direct met 070 364 42 96
Banner

Lees meer verhalen vanuit de wachtkamer

CaseWachtkamerscherm
Banner

Hoe het Voedingscentrum duizenden huisartsenpraktijken bereikt

Case
Banner

“Dat ze zo gericht communiceren is heel waardevol voor onze klanten”

Blijf op de hoogte van waardevolle insights en ontwikkelingen rondom wachtkamercommunicatie.

Meld je aan
Insights

Download onze brochure over wachtkamercommunicatie

Heeft u na het lezen van de informatie op onze website interesse, maar zit u nog met een aantal vragen? In onze nieuwe brochure geven wij antwoorden op deze vragen en vertellen wij net iets meer over hoe wij te werk gaan.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.







*is verplicht

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief

Wilt u graag op de hoogte worden gehouden van waardevolle insights rondom wachtkamercommunicatie? Via onze nieuwsbrief houden we u graag op de hoogte.








*is verplicht
IDS
070 364 42 96 info@idsmedia.nl
Binckhorstlaan 36-M 242
2516 BE Den Haag

Communicatieprofessionals

  • Wachtkamerschermen
  • Posters en brochures
  • Healthquiz
  • Informatiepakketten

Meer IDS Nederland

  • Over ons
  • Vacatures
  • Insights
  • Contact

Zorgprofessionals

  • Wachtkamerschermen
  • Artikelen en cases
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy
  • Disclaimer
  • Cookies

© 2021 IDS Nederland. Realisatie door BUROTIJS.

Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over het gebruik van deze site op te slaan. Als je geen toestemming geeft om deze cookies te plaatsen dan kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functional Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Preferences
{title} {title} {title}