IDS

Communicatieprofessionals

  • Wachtkamerschermen
  • Posters en brochures
  • Healthquiz
  • Informatiepakketten
  • Insights

Zorgprofessionals

  • Wachtkamerschermen
  • Artikelen en inspiratie
Over ons
Vragen of meer informatie?
070 364 42 96 info@idsmedia.nl
Binckhorstlaan 36-M 242
2516 BE Den Haag
Contact

Wachtkamerschermen

Ontdek de unieke voordelen van communicatie in de wachtkamer!

Lees meer

Andere media

  • Posters en brochures
  • Healthquiz
  • Informatiepakketten
IDS Media
  • wachtkamerschermen
  • Over ons
  • Artikelen
  • Contact
Insights

Communicatie is van levensbelang

Trombosestichting Nederland

In Nederland gebruiken ruim 1 miljoen mensen antistollingsmiddelen, ook wel bloedverdunners genoemd. Ongeveer 80% daarvan krijgt deze medicijnen voorgeschreven om trombose te voorkomen, maar beseft vaak niet hoe belangrijk hun medicatie is. Yen-li Busscher van Trombosestichting Nederland vertelt waarom bewustwording zo hard nodig is en hoe zij samenwerkt met IDS Media om de juiste doelgroep te bereiken.

InterviewBrochure, Overhandiging21 juni 2023
Banner

Yen-li: ‘De Trombosestichting heeft twee doelstellingen: het financieren van tromboseonderzoek en het informeren over trombose. De gemiddelde Nederlander heeft weleens van trombose gehoord, maar vrijwel niemand weet dat trombose een hartinfarct of herseninfarct kan veroorzaken. Bij trombose raakt een bloedvat verstopt door een bloedprop. De oorzaak hiervan is vaak niet direct duidelijk, wel zijn er factoren die de kans op trombose vergroten. Zo kunnen bij hartritmestoornissen of een mechanische hartklep stolsels ontstaan die het innemen van bloedverdunners noodzakelijk maken.

Informeren is heel belangrijk: snelle herkenning spaart levens

Andere factoren zijn onder meer roken, lang stilzitten, overgewicht en de anticonceptiepil. Het risico op trombose wordt onderschat en signalen die op deze aandoening wijzen, worden veelal niet herkend. Daarin ligt dus een rol voor ons, want juist bij trombose geldt: hoe eerder je erbij bent, hoe groter de kans dat je restklachten of erger voorkomt. Goede communicatie met de juiste doelgroep is dus echt van levensbelang.’

Nieuwe huisstijl en Antistollingspas

Als ‘duizendpoot’ binnen de Trombosestichting werkt Yen-li zowel op strategisch als op uitvoerend niveau. Ze is fondsenwerver en daarnaast gedeeltelijk verantwoordelijk voor onder meer het drukwerk, de website en de online-uitingen van de stichting. ‘De afgelopen maand werkten we aan een nieuwe, frisse huisstijl. Onze website kreeg een ander uiterlijk, net als de Antistollingspas.

‘IDS ontzorgt, dat maakt de samenwerking zo fijn’

Deze gratis pas bestaat sinds 2011 en is belangrijk voor iedereen die antistollingsmiddelen gebruikt. Antistollingsmiddelen voorkomen trombose, maar geven ook een risico op bloedingen. Daarnaast mogen niet alle medicijnen samen met deze middelen gebruikt worden. In noodsituaties is het dus belangrijk dat hulpverleners weten dat iemand antistollingsmiddelen gebruikt. Samen met IDS maken we patiënten hiervan bewust, zodat ze hun omgeving vertellen dat ze antistollingsmiddelen gebruiken én de Antistollingspas altijd bij zich hebben.’

Waarom de wachtkamer zo belangrijk is

Hoe bereik je patiënten die antistollingsmiddelen gebruiken, maar de risico’s niet kennen? Yen-li: ‘De wachtkamer is dé plek waar onze doelgroep komt. We merken dat veel mensen het prettig vinden om iets op papier mee te nemen en thuis nog eens door te lezen. Met de folder kun je de Antistollingspas aanvragen op papier en online. Je ontvangt dan een pasje met alle gegevens die relevant zijn voor jou als patiënt. IDS Media zorgt dat onze folders altijd in de wachtkamer liggen, waardoor wij zichtbaar zijn voor iedereen die daar komt.

‘Dit is de perfecte manier om patiënten en huisartsen te bereiken’

We vergroten het besef van patiënten dat ze medicijnen slikken ter voorkoming van trombose, en de risico’s daarvan. Het bezit van een pasje bevordert ook de therapietrouw. Drie keer per jaar adverteren we online op allerlei manieren, op die momenten ontvangen we meer aanvragen voor de pas, maar de rest van het jaar komen die dus uit de wachtkamer. We versturen rond de 30.000 passen per jaar. De samenwerking met IDS is hierin onmisbaar.’

Persoonlijke benadering van de huisarts

‘Ook het contact met de huisarts is voor ons heel belangrijk, om hen te voorzien van informatie. Tot nu toe hebben we bijna elk jaar een persoonlijke overhandiging gedaan aan de huisarts. Voordat ik hier werkte, stuurde de Trombosestichting via een adressenaanbieder hele pakketten naar praktijken. Een deel hiervan kwam direct terug, en van een ander deel was onduidelijk wat ermee gedaan werd. Het was onbekend of het ging om een actieve praktijk, of het adres klopte en hoeveel mensen er stonden ingeschreven. Van IDS weten we: ze gaan naar die wachtkamer en ze overhandigen ons pakket aan de arts zelf. Dat betekent ook gemak: wij hoeven veel minder te doen. We maken een brief of een mailpack, sturen het naar IDS en zij regelen de rest. Ze zijn actief en productief in het meedenken en doen goede voorstellen. Door IDS zijn we heel direct met huisarts en patiënt in contact, er wordt geen materiaal meer verspild en hun service ontzorgt ons. We weten met IDS gewoon zeker dat het helemaal goed komt.’

Image
Annebert Simons

Business Manager

Wil je weten waarom de wachtkamer een unieke plek is voor jouw campagne?

Download whitepaper of bel direct met 070 364 42 96
Banner

Lees meer verhalen vanuit de wachtkamer

InterviewOverhandiging, Wachtkamerscherm
Banner

Effectieve communicatie over verwijzing bij de huisarts

ArtikelWachtkamerscherm
Banner

Het wachtkamerscherm wordt gezien

Blijf op de hoogte van waardevolle insights en ontwikkelingen rondom wachtkamercommunicatie.

Meld je aan
Insights

Lees nu onze tips en voorbeelden over wachtkamercommunicatie

Heeft u na het lezen van de informatie op onze website interesse, wilt u meer weten over wachtkamercommunicatie? In onze nieuwe whitepaper geven wij tips over hoe je dit het beste aan kan pakken.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.







*is verplicht

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief

Wilt u graag op de hoogte worden gehouden van waardevolle insights rondom wachtkamercommunicatie? Via onze nieuwsbrief houden we u graag op de hoogte.








*is verplicht

IDS
070 364 42 96 info@idsmedia.nl
Binckhorstlaan 36-M 242
2516 BE Den Haag

Communicatieprofessionals

  • Wachtkamerschermen
  • Posters en brochures
  • Healthquiz
  • Informatiepakketten

Meer IDS Nederland

  • Over ons
  • Vacatures
  • Insights
  • Contact

Zorgprofessionals

  • Wachtkamerschermen
  • Artikelen en cases
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy
  • Disclaimer
  • Cookies

© 2023 IDS Nederland. Realisatie door BUROTIJS.

Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over het gebruik van deze site op te slaan. Als je geen toestemming geeft om deze cookies te plaatsen dan kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functional Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Preferences
{title} {title} {title}