
Doelstelling Prins Bernhard Cultuurfonds
Het Cultuurfonds beoogt meer bewustwording te creëren in de wachtkamers van notariskantoren. Ze informeren via opvallende kaarten en magazines op de leestafel hun doelgroep in de wachtkamers over het belang van cultuur en de mogelijkheid dit op te nemen in het erfenisdossier.
Oplossing IDS Media
Via het netwerk van IDS media kan het Prins Bernhard Cultuurfonds informatie bij de juiste doelgroep onder de aandacht brengen. Naast cultuur bieden ook goede doelen en stichtingen hun informatie aan. In het notaris netwerk adviseren we mooie brochures of opvallende kaarten/flyers als informatieoverdracht, omdat deze vaak worden meegenomen om thuis te worden (na)gelezen of om door te geven aan familie of andere geïnteresseerden. Een erfenisdossier opstellen kost tijd en aandacht en wordt mede aan de hand van de brochures in de wachtkamers met de notaris en familie besproken. Een poster is soms ook een goede manier van aandacht. Tevens biedt IDS nog een overhandiging of een brief om de notaris te informeren.
Resultaten campagne
- Bij 94% van alle notariskantoren in Nederland zijn de brochures en magazines geplaatst
- Gemiddeld zijn er 8.500 magazines geplaatst
- Gemiddeld zijn er 15.000 brochures/ kaarten verspreid
- Meer dan de helft hiervan is meegenomen door een wachtkamerbezoeker
Wij werken al geruime tijd samen met IDS. Het is fijn om te weten dat onze magazines en brochures op de juiste plek terecht komen. IDS heeft een groot notarisnetwerk waardoor wij verzekerd zijn van goede zichtbaarheid bij ruim 400 notariskantoren in het hele land.