IDS

Communicatieprofessionals

  • Wachtkamerschermen
  • Posters en brochures
  • Healthquiz
  • Informatiepakketten
  • Insights

Zorgprofessionals

  • Wachtkamerschermen
  • Artikelen en inspiratie
Over ons
Vragen of meer informatie?
070 364 42 96 info@idsmedia.nl
Binckhorstlaan 36-M 242
2516 BE Den Haag
Contact

Wachtkamerschermen

Ontdek de unieke voordelen van communicatie in de wachtkamer!

Lees meer

Andere media

  • Posters en brochures
  • Healthquiz
  • Informatiepakketten
IDS Media
  • onze dienstverlening
  • Insights
  • Contact
Insights

Dit is waarom print nog steeds niet onderdoet voor digitaal

De essentie van multi-channel communicatie in de medische wachtruimte

InsightBrochure, Poster26 oktober 2021
Banner

Je zou misschien denken dat print rechts is ingehaald door digitaal op het gebied van communicatie. Maar als je alleen focust op digitaal, dan loop je een grote kans mis. Zeker wat betreft gezondheidscommunicatie in de wachtkamer. Want hoewel digitale wachtkamerschermen grote voordelen hebben, heeft je boodschap op een folder weer een heel ander effect op de wachtende patiënt. In dit artikel leggen we uit waarom de twee geen concurrenten zijn maar elkaar juist versterken.

Voordelen van de folder

De kracht van een folder in de wachtkamer is ten eerste al de combinatie met deze omgeving:

  • De patiënt heeft tijd om het te lezen
  • De patiënt staat al open voor het onderwerp
  • Er is een zorgprofessional in de buurt waar je meteen vragen aan kunt stellen.

Daarbij kan de patiënt bij de aanblik van een aantal folders heel snel een keuze maken uit meerdere interessante onderwerpen. Hij of zij staat op en pakt het. Deze actieve handelingen vergroten de kans op betrokkenheid tijdens het lezen. 

Uit onderzoek blijkt dat 97% van de patiënten die de wachttijd wil gebruiken om informatie te krijgen, de aanwezigheid van brochures en folders op prijs stelt. Ook voor de zorgprofessionals heeft het voordelen; de informatie helpt het advies van artsen te versterken en het opent sneller het gesprek over gezondheidsproblemen. Op deze manier spelen folders een belangrijke rol in preventie en het doorbreken van taboes.

Print versus digitaal

En zelfs wanneer je berichten op print direct vergelijkt met berichten die digitaal worden gebracht, komen er opvallende voordelen naar voren. Neurowetenschappers aan de Temple University in Philadelphia hebben onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van de lezer en daarbij print vergeleken met digitaal. De lezers hadden geen directe voorkeur voor een van de twee, maar print bleek ten opzichte van digitaal wel drie belangrijke voordelen te hebben:

Print ‘wint’ van digitaal omdat:

  • Een boodschap op print langer wordt gelezen dan een digitale boodschap
  • Lezers blijken berichten op papier beter te onthouden op lange termijn dan digitale berichten.
  • De gebieden van de hersenen gerelateerd aan waarde en verlangen worden meer gestimuleerd door op papier te lezen, in vergelijking met digitaal lezen.

De twee versterken elkaar

Voordat dit begint te lijken op een wedstrijd tussen print en digitaal; je kunt met beide vormen je doel bereiken. Digitale media zijn in opkomst en dat is niet voor niets. Het is ideaal in mobiele situaties en heeft de eigenschap om snel de aandacht te pakken. Print en digitaal hebben allebei hun eigen kracht en door die te bundelen bereik je het beste resultaat.

De wachtkamer is een bijzondere setting waarin mensen gemiddeld 25 minuten wachten en dus voldoende tijd hebben om een tekst te lezen. Tegelijkertijd weten we ook dat er veel verschillende soorten mensen in de wachtkamer komen. Sommigen zullen gevoeliger zijn voor een dynamische weergave, terwijl anderen de voorkeur geven aan een papieren document. En zelfs binnen een persoon kan die behoefte aan print of digitaal variëren, afhankelijk van het besproken onderwerp. 

Dat pleit voor een slimme cross-media aanpak die dezelfde boodschap op verschillende manieren en via verschillende kanalen brengt. IDS Media heeft ervaring met deze aanpak en denkt graag met je mee over welke strategie het best past bij jouw campagne.

Image
Aniek Diphoorn

Account manager

Download hier de brochure van IDS Media

Download brochure
Banner
Banner

Lees meer verhalen vanuit de wachtkamer

CaseWachtkamerscherm
Banner

Hoe het Voedingscentrum duizenden huisartsenpraktijken bereikt

Case
Banner

“Dat ze zo gericht communiceren is heel waardevol voor onze klanten”

Blijf op de hoogte van waardevolle insights en ontwikkelingen rondom wachtkamercommunicatie.

Meld je aan
Insights

Download onze brochure over wachtkamercommunicatie

Heeft u na het lezen van de informatie op onze website interesse, maar zit u nog met een aantal vragen? In onze nieuwe brochure geven wij antwoorden op deze vragen en vertellen wij net iets meer over hoe wij te werk gaan.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.







*is verplicht

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief

Wilt u graag op de hoogte worden gehouden van waardevolle insights rondom wachtkamercommunicatie? Via onze nieuwsbrief houden we u graag op de hoogte.








*is verplicht
IDS
070 364 42 96 info@idsmedia.nl
Binckhorstlaan 36-M 242
2516 BE Den Haag

Communicatieprofessionals

  • Wachtkamerschermen
  • Posters en brochures
  • Healthquiz
  • Informatiepakketten

Meer IDS Nederland

  • Over ons
  • Vacatures
  • Insights
  • Contact

Zorgprofessionals

  • Wachtkamerschermen
  • Artikelen en cases
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy
  • Disclaimer
  • Cookies

© 2021 IDS Nederland. Realisatie door BUROTIJS.

Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over het gebruik van deze site op te slaan. Als je geen toestemming geeft om deze cookies te plaatsen dan kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functional Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Preferences
{title} {title} {title}