‘IDS past goed bij de boodschap die wij willen overbrengen’

De wachtkameromgeving biedt kansen om te informeren en bewust te maken. Celine Prevos, Communications Design Manager bij Initiative, zet het wachtkamerscherm onder meer in voor campagnes van de Rijksoverheid. IDS is daarbij een waardevolle mediapartner.

Interview
Banner

Celine: ‘Ik werk voor mediabureau Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Het grootste deel van mijn klanten bestaat uit ministeries van de Rijksoverheid. Als Media Consultant maak ik mediaplannen op basis van doelgroepen, doelstellingen en budgetten. Een collega bracht me in contact met IDS Media, omdat zij helemaal thuis zijn in de wereld van zorg en huisartsen. Voor mij was het nieuw om met IDS te werken, een nieuw account, een nieuwe partner. Vanuit de overheid hebben we te maken met privacyregels, waardoor we adverteren met gebruik van zo min mogelijk targetingdata. Het brede netwerk van IDS stelt ons in staat om binnen die kaders bepaalde doelgroepen te bereiken.’

 

Het wachtkamerscherm is een hele goede keuze om mensen bewust te maken

 

‘Er zijn meer redenen waarom ik regelmatig met IDS werk. Hun umfeld (omgevingsfactoren, red.) past goed bij onze campagnes en bij de boodschap over zorg en welzijn die we vanuit het ministerie van VWS willen overbrengen. Daarnaast kies ik voor IDS vanwege de doelgroep waarop we ons richten. Bijvoorbeeld ouderen en zwangeren, mensen die wat vaker naar de huisarts gaan. Met name ouderen bereik je voornamelijk via offline media. IDS is een van de aanbieders van offline kanalen waarmee ik deze doelgroep kan aanspreken met brochures en digitale middelen.’

 

‘Een voorbeeld hiervan is de campagne, Praat vandaag over morgen. Hierin stimuleren we jonge, vitale ouderen, de 60-plussers, na te denken over hun toekomst. Met vragen als: hoe blijf ik fit als ik ouder word? Is mijn woning wel toekomstbestendig? En ook: wie kan mij ondersteunen als dat later nodig is? Misschien niet een campagne waarbij je direct aan de huisarts denkt. Maar wel heel relevant voor mensen die nu vaker in de wachtkamer zitten met leeftijdgerelateerde gezondheidsvragen dan vijf jaar geleden. Meer dan specifiek het zorgverhaal, speelt hier de leeftijd van de doelgroep en het contact met de huisarts.’

 

Via IDS kan ik ook complexere informatie overdragen

 

‘Ik vertelde een collega wat IDS voor mijn campagnes betekent: de doelgroep, de relevantie en de wachttijd van gemiddeld 25 minuten bij de huisarts. Dat lange contactmoment – langer dan bij bijna elk ander medium – geeft patiënten de tijd om de informatie in zich op te nemen. Hierdoor kun je ook iets complexere boodschappen laten zien. IDS werkt heel goed ten opzichte van andere aanbieders, waardoor ik ze zeker kan aanraden.’

 

‘Bij een eerdere campagne liep in de pauze tussen flight 1 en 2 (de eerste en tweede communicatieperiode, red.) alleen het IDS wachtkamerscherm door. Ondanks dat dit een offline kanaal is, zagen we toch in deze periode nog direct verkeer en zoekverkeer richting de website. Dit lag een stuk hoger dan na afloop van de campagne, toen ook wachtkamerschermen afgelopen waren. Onze aanname is dat een groot deel hiervan te danken is aan de wachtkamerschermen.’

 

IDS kent onze manier van werken en denkt actief mee

 

‘Ik vind het fijn dat IDS zo meedenkt. Dat ze zich inleven in de doelgroep: wie gaat dit lezen, hoe breng ik de boodschap goed over bij deze specifieke groep, hoe raak ik die? Daar is IDS heel goed in. Als ik bezig ben met een campagne en zulke vragen heb, stuur ik een mailtje en krijg ik snel antwoord. Er zijn andere aanbieders van inventory (beschikbare advertentieruimte/bereik, red.) van wachtkamerschermen. Maar IDS heeft zelf de inventory van de wachtkamers onder controle, kan zelf die commercial in de loop schieten. Zo garanderen ze de uitlevering, wat ze tot een mediapartner maakt waarop we kunnen rekenen.’

‘Daarnaast is het persoonlijke contact heel prettig; dat ik weet wie ik moet benaderen, dat er direct gereageerd wordt. En dat ik dan de juiste informatie krijg en snel verder kan met mijn plannen. IDS kent onze manier van werken en historie, ik hoef niet alles opnieuw uit te leggen en heb korte lijntjes met Lisa-Jane. Ook dat is echt een pluspunt!’

 

 

Wil je meer weten over hoe IDS Media jouw campagnes kan versterken? Neem contact met ons op en ontdek de mogelijkheden!

Lees meer verhalen vanuit de wachtkamer

Interview
Banner

Een interview met Carla: meer dan 30 jaar IDS

InterviewOverhandiging, Wachtkamerscherm
Banner

Het maatwerk van IDS geeft toegang tot de wachtkamer

Blijf op de hoogte van waardevolle insights en ontwikkelingen rondom wachtkamercommunicatie.