
Mediabureau Zigt en campagnebureau KesselsKramer besloten dat de wachtkamer de uitgelezen plek is waar ze beide doelgroepen tegelijkertijd bereiken. Met ons netwerk van meer dan 10.000 aangesloten huisartsen gingen wij aan de slag met een passende strategie.
Video’s en brochures in duizenden wachtkamers
Dankzij onze jarenlange ervaring kennen we de kracht van een multi-channel aanpak. We kozen daarom voor een combinatie van digitale en tastbare media. Op de wachtkamerschermen van alle aangesloten huisartsen door heel Nederland wordt een opvallende video vertoond. Tijdens de gemiddelde wachttijd van 25 minuten ziet vrijwel iedereen in de wachtkamer de campagne wel een keer voorbijkomen.
Deze video wordt getoond in de wachtkamer
Daarnaast verspreidden we bijna honderdduizend brochures in de wachtkamers van huisartsen en fysiotherapeuten. Het is iets tastbaars wat de patiënt mee kan nemen en het geeft handvatten om een goed gesprek met de zorgprofessional voor te bereiden.
En dat is precies wat we bij IDS Media al decennia doen; als communicatiespecialist stimuleren we de dialoog tussen patiënt en huisarts of zorgverlener. Daar ligt onze kracht, en in ons zorgvuldig opgebouwde netwerk.
Meer dan een miljoen patiënten bereikt
Het resultaat van dat netwerk zien we terug in de bereikcijfers van deze campagne:
Brochures
- 3200 huisartsen en 1200 fysiotherapeuten bezocht
- 5.200.000 patiëntcontacten per maand
Video op wachtkamerschermen
- 1749 huisartsen
- 1.305.464 patiëntcontacten per maand
Om de opdrachtgever op de hoogte te houden van het resultaat sturen we tussentijds foto’s en statusupdates voor een realtime inzicht in een campagne.
De kracht van wachtkamercommunicatie
Met een multichannel campagne in de eerstelijns zorgwachtkamers bereik je de juiste doelgroepen via het netwerk van IDS Media. De betrouwbare uitstraling van de wachtkamer en de mogelijkheid voor de doelgroep om direct vragen te stellen aan een zorgprofessional, zorgt ervoor dat de campagne indruk maakt en succesvol wordt.
‘Bij IDS vonden we de perfecte gelegenheid om zorggebruikers op het juiste moment met de juiste boodschap te bereiken. Bijkomend voordeel van het netwerk van IDS dat we de zorgverleners ook direct bereiken. Wat precies het doel is van deze campagne. Door zowel de schermen als folders in te zetten, wisten we sowieso dat we de wachtenden in de wachtkamer zouden bereiken met de campagne (schermen), maar dat we ook verdieping konden bieden indien de interesse er was (folders). Op deze manier konden we de ‘Samen Beslissen’ boodschap goed vertellen binnen de core van de doelgroep’.