IDS

Communicatieprofessionals

  • Wachtkamerschermen
  • Posters en brochures
  • Healthquiz
  • Informatiepakketten
  • Insights

Zorgprofessionals

  • Wachtkamerschermen
  • Artikelen en inspiratie
Over ons
Vragen of meer informatie?
070 364 42 96 info@idsmedia.nl
Binckhorstlaan 36-M 242
2516 BE Den Haag
Contact

Wachtkamerschermen

Ontdek de unieke voordelen van communicatie in de wachtkamer!

Lees meer

Andere media

  • Posters en brochures
  • Healthquiz
  • Informatiepakketten
IDS Media
  • onze dienstverlening
  • Insights
  • Contact
Insights

Wachtkamercampagne in de zomer? Ook dán!

In de zomerperiode zit heel Nederland in het buitenland en heeft adverteren dus geen zin. Of wel? Uit onderzoek blijkt dat bij stijgende temperaturen in juli en augustus de mediadruk daalt. Maar door het loslaten van je doelgroep in de warmste maanden van het jaar, mis je kansen. Vijf redenen voor campagne voeren in de wachtkamer, óók in de zomer.

InsightWachtkamerscherm14 maart 2023
Banner

Als adverteerder wil je aanwezig zijn waar je doelgroep is. De zomer wordt gezien als rustig, met als risico dat je bereik wat daalt doordat veel mensen op vakantie zijn. Maar over hoeveel vakantiegangers hebben we het eigenlijk? Wat is het effect van mooi weer op de patiënten in de wachtkamer? En biedt de zomer ook bepaalde voordelen?

  1. Minder concurrentie betekent meer aandacht voor je campagne

    Dat het nuttig is om ook in de zomermaanden zichtbaar te blijven, wordt vaak vergeten. Dat biedt kansen aan wie wel adverteert, want de concurrentie is een stuk minder. De zogenaamde mediadruk neemt zomers af, waardoor de boodschap van jouw organisatie des te meer opvalt bij de doelgroep.

  2. Mensen zijn in de zomer toegankelijker voor informatie

    Bij warmer weer gaat alles soepeler. Zonlicht maakt gelukshormonen aan, zoals endorfine.Naast dat deze stofjes zorgen dat mensen zich prettiger voelen, dragen ze ook bij aan de werking van het geheugen.
    Ben jij in de zomer zichtbaar bij je doelgroep, dan blijven jouw merk en boodschap beter hangen. Daarnaast hebben veel mensen het minder druk in de zomer. Haast en stress nemen af, waardoor patiënten in de wachtkamer je boodschap met meer aandacht opnemen.

  3. Na elkaar geeft spreiding

    Vakantie vieren kan het hele jaar door, maar de zomerperiode is favoriet. Gelukkig gaat niet iedereen in dezelfde week weg. Op het hoogtepunt van de zomervakantie is ongeveer 10 tot 14 procent van Nederland tegelijk naar het buitenland. Er zijn drie van dit soort piekweken tussen eind juli en begin augustus. Dit valt in het niet bij de 76 procent van Nederland die op vakantie gaat in de totale zomerperiode. Door deze spreiding zien huisarts of zorginstelling zomers nog steeds veel patiënten.

  4. Ontspannen in eigen land: een ander patiëntenbestand

    Met of zonder coronabeperkingen blijft het aantal vakanties binnen Nederland redelijk stabiel. In 2019, zonder corona dus, gingen 8,7 miljoen mensen in eigen land op vakantie en in 2020 waren dit er 8,5 miljoen. Dat is bijna de helft van de bevolking. Populaire provincies zijn Limburg, Gelderland, Drenthe en Zeeland. Veel patiënten vermaken zich in de zomer buiten hun eigen regio en bezoeken bij acute zorgvragen een huisarts op hun vakantielocatie.

  5. Mooi zomerweer, seizoensgebonden klachten

    In de zomermaanden is er minder woon-werkverkeer, maar verplaatst de Nederlander zich wel: 87 procent van de bevolking ontspant zich in de buitenlucht. Met mooi weer gaan we meer wandelen, recreëren en sporten, hiermee neemt het aantal blessures als gevolg van vrijetijdsbesteding toe. Daarnaast zijn er meer patiënten met seizoensgebonden klachten, zoals zonnebrand, insectenbeten of voedselvergiftiging. Ook ziet de huisarts vakantiegangers die thuiskomen met klachten als huiduitslag, soa’s en mentale problemen.

Zomer vol kansen in de wachtkamer
Het beeld dat de doelgroep zomers massaal op vakantie is en daarmee onbereikbaar, klopt dus niet. Adverteren in de zomermaanden loont, zeker als je inzet op een relevante boodschap. IDS Media biedt seizoensgebonden content, zoals themafilmpjes op thuisarts.nl over verstandig zonnen, hittepreventie voor ouderen, en bijvoorbeeld ook een healthquiz. Op de juiste manier en op de juiste plek informeren we patiënten en ontzorgen we de zorgprofessional. Pak die kans, óók in de zomer!

Image
Annebert Simons

Business Manager

Bereik patiënten in de wachtkamer.

Kom nu in contactof bel direct met 070 364 42 96
Banner

Lees meer verhalen vanuit de wachtkamer

InterviewBrochure, Overhandiging
Banner

Communicatie is van levensbelang

InterviewOverhandiging, Wachtkamerscherm
Banner

Effectieve communicatie over verwijzing bij de huisarts

Blijf op de hoogte van waardevolle insights en ontwikkelingen rondom wachtkamercommunicatie.

Meld je aan
Insights

Download onze brochure over wachtkamercommunicatie

Heeft u na het lezen van de informatie op onze website interesse, maar zit u nog met een aantal vragen? In onze nieuwe brochure geven wij antwoorden op deze vragen en vertellen wij net iets meer over hoe wij te werk gaan.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.







*is verplicht

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief

Wilt u graag op de hoogte worden gehouden van waardevolle insights rondom wachtkamercommunicatie? Via onze nieuwsbrief houden we u graag op de hoogte.








*is verplicht

IDS
070 364 42 96 info@idsmedia.nl
Binckhorstlaan 36-M 242
2516 BE Den Haag

Communicatieprofessionals

  • Wachtkamerschermen
  • Posters en brochures
  • Healthquiz
  • Informatiepakketten

Meer IDS Nederland

  • Over ons
  • Vacatures
  • Insights
  • Contact

Zorgprofessionals

  • Wachtkamerschermen
  • Artikelen en cases
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy
  • Disclaimer
  • Cookies

© 2023 IDS Nederland. Realisatie door BUROTIJS.

Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over het gebruik van deze site op te slaan. Als je geen toestemming geeft om deze cookies te plaatsen dan kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functional Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Preferences
{title} {title} {title}