Voorbeelden van succesvolle campagnes
Dementie
Alzheimer
Alzheimer laat zien welke symptomen er bij dementie horen. Hierdoor kunnen patiënten het herkennen en wordt het gesprek met de huisarts gestimuleerd.
Darmkanker
RIVM
Het RIVM wil darmkanker beter laten onderzoeken in Nederland. Daarom kan iedereen mee doen met dit onderzoek. Door de campagne te laten zien in de wachtkamer, weten wachtkamerbezoekers hoe ze kunnen meedoen.
Hartfalen
Hartstichting
De Hartstichting wil met deze campagne bewustwording creëren over hoe iemand hartfalen kan herkennen. Hierdoor wordt het gesprek met de huisarts gestimuleerd.
Glaucoom
Oogvereniging
De oogvereniging vertelt hoe iemand glaucoom kan herkennen en wat diegene vervolgens kan doen. Door de campagne te laten zien tijdens een issueweek, wordt er meer aandacht gegeven aan dat onderwerp en zo kan het ook sneller met de zorgprofessional besproken worden.
Eetwissel
Voedingscentrum
Het Voedingscentrum wil bewustwording creëren over gezonder eten. Door dit in de wachtkamer te laten zien, wordt het sneller opgenomen omdat patiënten dan al bezig zijn met gezond leven
Praat poep met me
Coloplast
Via deze video in de wachtkamer probeert Coloplast de taboes rondom ontlastingsproblemen te verbreken.
Samen Beslissen
Meerdere organisaties
Door deze video in de wachtkamer te laten zien wordt de patiënt gestimuleerd vaker het gesprek aan te gaan met de huisarts.
Zorgvergelijker
Consumentenbond
Met deze video in de wachtkamer wijst de consumentenbond patiënten erop dat ze zorgverzekeraars online met elkaar kunnen vergelijken.