Voorbeelden van succesvolle landelijke campagnes

Dementie

Alzheimer

Alzheimer laat zien welke symptomen er bij dementie horen. Hierdoor kunnen patiënten het herkennen en wordt het gesprek met de huisarts gestimuleerd.

Darmkanker

RIVM

Het RIVM wil darmkanker beter laten onderzoeken in Nederland. Daarom kan iedereen mee doen met dit onderzoek. Door de campagne te laten zien in de wachtkamer, weten wachtkamerbezoekers hoe ze kunnen meedoen.

Hartfalen

Hartstichting

De Hartstichting wil met deze campagne bewustwording creëren over hoe iemand hartfalen kan herkennen. Hierdoor wordt het gesprek met de huisarts gestimuleerd.

Glaucoom

Oogvereniging

De oogvereniging vertelt hoe iemand glaucoom kan herkennen en wat diegene vervolgens kan doen. Door de campagne te laten zien tijdens een issueweek, wordt er meer aandacht gegeven aan dat onderwerp en zo kan het ook sneller met de zorgprofessional besproken worden.